پساسمپاد

گروه‌نوشت دانش‌آموخته‌گان سمپاد

پساسمپاد

گروه‌نوشت دانش‌آموخته‌گان سمپاد

پساسمپاد پیش‌تر در بلاگر، وردپرس و بلاگ دات کام قرار داشت. این آوارگی و مهاجرت‌های ناخواسته به دلیل مشکلات و محدودیت‌هایی بود که از سوی قدرت حاکمه به فضای اینترنت تحمیل شده. پس از مشکلات فراوان خوشبختانه یک خدمات‌دهنده‌ی مردم‌دار داخلی در زمینه‌ی بلاگ‌نویسی یافتیم و تصمیم گرفتیم که بایگانی کامل "پساسمپاد" را به بلاگ بیان منتقل کنیم. در راه این انتقال‌ها و آوارگی‌ها متاسفانه کامنت‌ها و تعدادی فایل و عکس از دست رفتند...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

گرد بی‌مرکز

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۸۹

نویسنده: ندا پاکدامن

گرد ِ بی‌مرکز

دیگر جوان نخواهم شد

                                نه به جادوی حادثه، نه به سِحر عشق، نه به واسطه‌ی یقین

دیگر بر نخواهم گشت

                                نه به مسیر درد، نه به زمین تو، نه به حسرت آسمان

دیگر لبخند نخواهم زد

                                نه به افسانه‌های مصون تو، نه به بالندگی‌ات، نه به درد استغنا

   نمی‌خندم دیگر، به گریز ناگزیر غفران

دیگر فریاد نخواهم زد

                               به حرمت سکوت، به بیگانگی درد

   که فریاد من همه ننگ بود، همه نسیان ظرافت رقص شقایق بود در سادگی فریب باد.

دیگر گناه نخواهم کرد

                              نه به وسوسه‌ی باد، نه نفرین گیاه

   که دیگر رقص هیچ گلی عصمت هیچ پروانه‌ای را تحریک نمی‌کند.

دیگر توبه نخواهم کرد

                             نه از تقدس گناه، نه اصالت شهوت، نه از شرم ترس

دیگر بخشوده نخواهم شد

                             نه به ضمانت زمان، نه عنایت مرگ، نه میمنت خطا

دیگر آواز نخواهم خواند

   که شرافت هیچ نغمه‌ای، پاسخ‌گوی غیرت برانگیخته‌ی بلبل از ندامت چهچهه نیست

دیگر آزاد نخواهم شد

                          نه از اسارت درون، نه از بند تمنا، نه از شرم نیاز، نه از تملک خاک

دیگر نخواهم ساخت              

   دیگر عمارت نمی‌شوم، هرگز، که جذبه‌ی عدل‌ات هیچ ویرانه‌ای را ضامن نیست

   و چرا که صداقت هر پیغمبری هجوم تخریب را بر من مژده آورد

دیگر سوگند نخواهم خورد

           به ارتفاع ستایش، به ورطه‌ی عشق، به بیگانگی تصویر، به سردی آینه، به بی‌حرمتی اشتیاق

        و به صداقت ِ خود ِ تزویر

دیگر آسان نخواهم زیست

                    چرا که اربابی تو، بردگی من است

                    شرم آفرینش تو، حسرت هلاکت من است

                    یگانگی خداگونه‌ی تو، بیگانگی من است

                   عصیان من همه از بی‌کرانگی غفران توست

                   نقص من از کمال توست                                                                                    

                   خردی من از عظمت ملعون دنیای توست

و دیگر رها نمی‌شوم

                  چرا که خدایی تو بندگی من است و

                                                         بندگی من خدایی ِ تو…

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی